اعتیاد؛ مهمترین عامل طلاق

ارسال شده توسط ادمین در 11 بهمن 1393 ساعت 23:20:08

اعتیاد؛ مهمترین عامل طلاق

با نظرسنجی از 30 قاضی محاکم خانواده در کرمان مشخص شد:

معاون قضایی و توسعه و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان گفت: با نظر سنجی از 30 تن از قضات باتجربه محاکم خانواده، اعتیاد به عنوان مهمترین عامل طلاق معرفی شد.

به گزارش ایسنا،‌ محمدصادق شجاعی افزود: بلای خانمان سوز و ویرانگر اعتیاد اولین و مهمترین عامل انحطاط و گسست در بین زوجین است که در نهایت آنها را به سمت طلاق و جـدایی سوق می‌دهد.

وی پایبند نبودن به سنت‌ها و مسائل شرعی و دینی را دومین عامل طلاق ذکر کرد و اظهارکرد: پس از اعتیاد، عدم پایبندی به سنت‌ها و مسائل شرعی و دینی بیشترین فراوانی را در بین علل طلاق به خود اختصاص داده است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان ادامه داد: بیکاری زوج، مشکلات جنسی، صداقت نداشتن زوجین با یـکدیگر و عدم تـفاهم اخـلاقی در رتبه های بعدی علل و دلایل طلاق مـحسوب می شوند.

شجاعی تماشای فیلم‌ها خانوادگی مغایر با فرهنگ اسلامی را نیز یکی دیگر از عوامل طلاق معرفی کرد و اظهارکرد: فراگیری ماهواره و تماشای سریالهای مغایر با فرهنگ دینی و اسلامی نقش بسزائی در آمار طلاق داشته است.

معاون توسعه و برنامه ریزی دادگستری رشد نیافتگی زوجین، خشونت و بدخلقی زوج و مشکلات اقتصادی ناشی از بیکاری و تورم را از عوامل بعدی طلاق دانست و گفت: آمار بالای طلاق در سنوات اخیر به وضع هشدار نزدیک شده و با ثبت هر دقیقه 39 پرونده با موضوع طلاق بیشترین ورودی پرونده را در استان به خود اختصاص داده است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: باید با آسیب شناسی وضعیت موجود برنامه ریزی های بلند مدتی را در جهت استحکام خانواده انجام داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080